Zpracován dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR).
Úvod
Ochrana osobních údajů je pro nás velmi důležitá. Respektujeme Vaši soukromou a osobní sféru. Proto Vás v následujícím dokumentu informujeme o zpracování osobních údajů při využívání služeb vymezených ve smlouvě uzavřené s naší společností YCNet, s.r.o., která je odpovědná za dodržování ustanovení Obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) jako správce. Naše praxe ochrany údajů je v souladu s platnou právní úpravou ochrany osobních údajů a v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, zákonem č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, občanským zákoníkem a dalšími souvisejícími právními předpisy.
I. Vymezení pojmů
Společnost – společnost YCNet, s.r.o., IČ 26224143, se sídlem Blansko, Edvarda Beneše 1946/5, PSČ 67801, zapsaná v obchodním rejstříku vedeným u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 38141, kontaktní telefon 515539800.
Subjekt údajů – osoba, jejíž osobní údaje jsou zpracovávány Společností, pro účel tohoto Kodexu „zákazník“, který odebírá na základě podepsané smlouvy služby poskytované Společností.
Příjemce – fyzická nebo právnická osoba, orgán veřejné správy, agentura nebo jakýkoliv jiný subjekt, kterému jsou osobní údaje zpřístupněny. Příjemcem může být i třetí strana. Za příjemce se nepovažuje orgán veřejné správy, jenž může osobní údaje o Subjektu údajů získat v rámci zvláštního šetření v souladu s právem České republiky.
Třetí strana – osoba nebo subjekt odlišný od Správce údajů, Subjektu údajů, Zpracovatele údajů, osoby přímo podléhající Správci údajů či Zpracovateli údajů.
Osobní údaje – všechny údaje, které se vztahují k zákazníkovi. Patří k nim jméno, adresa bydliště, datum narození nebo rodné číslo, mobilní telefon, e-mailová adresa nebo uživatelské jednání při používání našich elektronických medií.
Provozní údaje – údaje zpracovávané pro potřeby přenosu dat v síti elektronických komunikací nebo pro jejich účtování. Jedná se zejména o telefonní číslo volajícího, telefonní číslo volaného, druh poskytnuté služby, cena za poskytnutou službu, začátek a konec spojení, datum a frekvence uskutečnění spojení apod.
Lokalizační údaj – údaj zpracovávaný v síti elektronických komunikací nebo službou elektronických komunikací, který určuje zeměpisnou polohu telekomunikačního koncového zařízení uživatele veřejně dostupné služby elektronických komunikací.
Správce údajů – v tomto případě společnost YCNet, s.r.o. Jako správce určujeme účel a prostředky zpracovávání osobních údajů. Účel a prostředky jsou specifikovány právem Evropské unie a České republiky.
Zpracování – operace nebo soubor operací s osobními údaji či jejich soubory, které jsou prováděny pomocí či bez pomoci automatizovaných postupů, jako je shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení, pozměnění, vyhledání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, šíření nebo jakékoliv jiné zpřístupnění, seřazení či zkombinování, omezení, výmaz nebo zničení.
Pseudonymizace – zpracování osobních údajů takovým způsobem, že nemohou být přiřazeny ke konkrétnímu Subjektu údajů bez použití dodatečných informací. Dodatečné informace jsou v tomto případě uchovávány odděleně a vztahují se na ně technická a organizační zabezpečení zajišťující, že nebudou přiřazeny identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě.
Souhlas – souhlas Subjektu údajů, který je vyjádřen jako svobodný, konkrétní, informovaný a jednoznačný projev vůle, jímž Subjekt údajů dává svolení ke zpracovávání svých osobních údajů.
II. Rozsah Kodexu ochrany osobních údajů, udělení souhlasu a odvolání souhlasu
Kodex ochrany osobních údajů (dále „Kodex“) je dokument veřejně přístupný na webových stránkách Společnosti. Před použitím webových stránek doporučujeme Kodex pozorně přečíst. Použitím webových stránek Společnosti vyslovuje zákazník souhlas s podmínkami užití uvedenými v tomto Kodexu.
Jako zákazník jste oprávněn kdykoliv neudělit souhlas se zpracováním osobních údajů nebo tento souhlas odvolat. Výjimku tvoří pouze osobní údaje zpracovávané na základě povinnosti stanovené zákonem.
Souhlas je udělen vždy pro konkrétní účel, kterým je marketing služeb elektronických komunikací (zejména nabídka služeb a produktů Společnosti, průzkumy trhu aj.) a marketing třetích stran (Společnost může nabízet zákazníkovi produkty třetích stran, o nichž se domnívá, že jsou pro něj zajímavé, avšak nemůže poskytnout třetí straně přístup k osobním údajům Subjektu údajů). Zákazník je oprávněn kdykoliv vědět, za jakým účelem souhlas udělil a je také oprávněn tento souhlas odvolat. Souhlas lze odvolat způsoby uvedenými v bodu IX. Kodexu.
IIII. Důvod zpracování osobních údajů
Společnost je jakožto poskytovatel služeb elektronických komunikací povinna získat Osobní údaje Subjektu údajů, pokud se Subjekt údajů rozhodne využívat nabízených služeb Společnosti a uzavře za tímto účelem smlouvu se Společností. Tím se stává zákazníkem Společnosti. Osobní údaje jsou zpracovávány po zákonem stanovenou dobu. Společnost je ze zákona o elektronických komunikacích dále povinna zpracovávat provozní a lokalizační údaje.
Právní základ zpracování osobních údajů:
a) Zpracování je nezbytné pro účely uzavření smlouvy či plnění ze smlouvy, která byla se zákazníkem uzavřena.
b) Na základě souhlasu se zpracováním osobních údajů, který Společnosti udělil zákazník nad rámec zpracování pro účely plnění ze smlouvy.
c) V souvislosti s plněním právních povinností Správce, jak jsou, případně budou stanoveny právní předpisy České republiky a/nebo EU.
d) Pokud to bude nezbytné k ochraně práv a právních nároků správce nebo pro účely oprávněných zájmů správce nebo jiných osob, oprávněnými zájmy dle GDPR mohou být zejména případy ochrany práv a právních nároků Správce.
IV. Účel zpracování osobních údajů
Osobní údaje jsou v prvé řadě zpracovávány z technických a bezpečnostních důvodů. Slouží tak pro identifikaci zneužití sítě.
V případě povinného zpracování údajů jsou údaje dále použity pro účely daňové a účetní, účely poskytování služeb elektronických komunikací a služeb s nimi souvisejících, účely identifikace zneužívání sítě nebo služeb, vymáhání pohledávek a dluhů, účely volání na čísla tísňového volání a pro účely ochrany oprávněných zájmů Společnosti.
V případě dobrovolného zpracování údajů je účelem zpracování osobních údajů především kvalita poskytovaných služeb a nabízených produktů Společnosti a její zvyšování. Osobní údaje jsou dále zpracovány zejména za účelem uzavírání smluv, zasílání vyúčtování za poskytnuté služby, zasílání informací a aktualit týkajících se poskytovaných služeb, nabízení nových produktů, slev a dalších zvýhodnění, která mohou být pro zákazníka atraktivní.
V případě povinného zpracování jsou údaje použity pro účely daňové a účetní, účely poskytování služeb elektronických komunikací a služeb s nimi souvisejících, účely identifikace zneužívání sítě nebo služeb, vymáhání pohledávek a dluhů, účely volání na čísla tísňového volání a pro účely ochrany oprávněných zájmů Společnosti.
Poskytnuté osobní údaje mohou sloužit také k analýzám trhu, na němž se Společnost pohybuje a k vytváření dotazníků ohledně nabízených produktů a služeb včetně dotazů na jejich vylepšení.
Cílem zpracování osobních údajů není snaha vědět vše o Subjektu údajů, ale snaha co nejvíce individualizovat nabízené služby a produkty, aby byly uživatelsky co nejpříjemnější.
V. Doba zpracování údajů, doba uložení osobních údajů
Osobní údaje jsou zpracovány po dobu nezbytně nutnou, která se liší dle účelu zpracování osobních údajů. Souhlas se zpracováním se uděluje na celou dobu uzavření smlouvy se zákazníkem. Období, pro které je souhlas udělen, končí také odvoláním souhlasu. Osobní údaje budou zpracovány a uloženy po dobu uzavření smlouvy a na dobu nezbytnou po ukončení této smlouvy v souladu s právními předpisy v systému Společnosti.
VI. Způsob získávání osobních údajů
a) Údaje získané napřímo
Jedná se o údaje získané v souvislosti s uzavřením smlouvy, koupí produktu či služby, využitím poptávkového formuláře Subjektem údajů na webových stránkách Společnosti a dále v souvislosti využití kontaktních platforem dostupných na webových stránkách Společnosti včetně telefonických dotazů nebo dotazů zaslaných poštou. Jedná se zejména o údaje:
– adresní, které umožňují Společnosti, aby mohla Subjekt údajů kontaktovat,
– demografické, kterými jsou datum narození, lokace,
– platební, které slouží především pro účely plateb online,
– přihlašovací k profilu vytvořeném pro zákazníka na stránkách Společnosti.
b) Údaje získané nepřímo
Jedná se o údaje shromážděné z jiných zdrojů. Jiným zdrojem může být obchodní nebo živnostenský rejstřík, registr dlužníků a jiný veřejně dostupný rejstřík nebo seznam. Údaje jsou získávány v souladu s platnými a účinnými právními předpisy.
c) Údaje získané během návštěvy webové stránky Společnosti
Jedná se o údaje získané prostřednictvím cookies. Cookies jsou malé textové soubory v prohlížeči, na jejichž základě lze činit závěry pro četnost navštěvování webových stránek Společnosti a o využívání nabízených webových služeb Společnosti. Cookies umožňují neustálé vylepšování funkčnosti webových stránek Společnosti a přispívají k personalizaci služeb pro jednotlivé Subjekty údajů.
Na využívání cookies je Subjekt údajů upozorněn při zobrazení webové stránky Společnosti. Součástí upozornění je také tlačítko pro udělení souhlasu s využíváním cookies. Stisknutím tlačítka nebo prohlížením webových stránek je udělen souhlas.
V případě nesouhlasu s využíváním cookies může Subjekt údajů změnit nastavení ve svém prohlížeči a souhlas tak neudělit. Změnu nastavení lze provést v kterémkoliv webovém prohlížeči. Pro změnu slouží „Nápověda“ v prohlížeči.
VII. Poskytování a sdílení osobních, provozních a lokalizačních údajů
Přístup k osobním, provozním a lokalizačním údajům mají zaměstnanci Společnosti, kteří jsou vázáni vnitřními předpisy Společnosti. Zaměstnanci Společnosti jsou vázáni mlčenlivostí o obsahu těchto údajů a jsou povinni dodržovat řadu bezpečnostních pokynů, kterými je zabezpečena ochrana údajů.
Třetím osobám mohou být údaje poskytnuty pouze na základě výslovného souhlasu zákazníka s takovýmto poskytnutím a v souladu s tímto Kodexem. Údaje mohou být zpřístupněny Příjemci údajů, Zpracovateli údajů a Správci údajů.
Společnost je oprávněna předat osobní údaje bez souhlasu zákazníka pouze v případě, že tak stanoví zákon.
Společnost je povinna uchovávat provozní a lokalizační údaje, které jsou vytvářeny nebo zpracovávány při zajišťování veřejných komunikačních sítích Společnosti a při poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací Společnosti, a to po dobu šesti měsíců.
Společnost je povinna zajistit, aby obsah těchto zpráv nebyl uchováván a dále předáván. Tyto informace poskytuje Společnost při splnění podmínek stanovených zvláštním právním předpisem a pro účely v těchto právních předpisech vymezených orgánům činným v trestním řízení, Policii České republiky pro účely zahájeného pátrání po konkrétní hledané nebo pohřešované osobě, zjištění totožnosti osoby neznámé totožnosti nebo totožnosti nalezené mrtvé osoby, předcházení nebo odhalování konkrétních hrozeb v oblasti terorismu nebo prověřování chráněné osoby, Bezpečnostní informační službě, Vojenskému zpravodajství a České národní bance.
VIII. Ochrana poskytnutých osobních, provozních a lokalizačních údajů
Společnost klade velký důraz na bezpečnost a ochranu všech údajů. Tyto údaje jsou proto shromažďovány a zpracovávány v zabezpečeném prostředí, které je veřejně nepřístupné. Společnost dále využívá standardního šifrování k zabezpečení citlivých informací. Pomocí hesel Společnost brání neautorizovanému přístupu do jejího interního systému. Správce údajů zavádí všechna vhodná technická a organizační opatření, jejichž účelem je provádět zásady ochrany údajů. Správce údajů poskytnuté údaje pseudonymizuje.
Zpracovávání údajů je po celou dobu monitorováno. Tyto standardy ochrany a bezpečnosti jsou dodržovány také v případě zpracování údajů Příjemcem nebo Zpracovatelem údajů. Na základě zákona o elektronických komunikacích je poskytovatel veřejně dostupné služby elektronických komunikací a osoba zajišťující veřejnou komunikační sít povinna zajistit v rámci své sítě rozhraní pro připojení koncového telekomunikačního zařízení pro odposlech a záznam zpráv. Společnost je povinna vyhovět požadavku na odposlech a záznam zpráv, který předloží zákonem vymezené subjekty. K takto získanému obsahu nemá Společnost přístup.
IX. Práva zákazníka v souvislosti se zpracováním osobních údajů
Zákazník Společnosti má v souvislosti se zpracováním svých osobních údajů celou řadu práv, a to:
Právo na přístup k osobním údajům – zákazník Společnosti má právo požádat o potvrzení, zda jeho osobní údaje skutečně zpracovává, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům a ke stanoveným informacím. Společnost v takovém případě poskytne zákazníkovi kopii zpracovávaných osobních údajů.
Právo na výmaz („právo být zapomenut“) – zákazník má právo, aby Společnost bez zbytečného odkladu vymazala jeho osobní údaje, pokud je dán některý z důvodů stanovených právním předpisem. Zejména pokud udělený Souhlas ke zpracování osobních údajů zákazník odvolá. V určitých případech však není Společnost povinna a ani oprávněna této žádosti vyhovět, zejména kdyby zpracování osobních údajů bylo nezbytné pro splnění právní povinnosti Společnosti.
Právo na omezení zpracování – zákazník má právo na to, aby Společnost omezila zpracování jeho osobních údajů, pokud je dán některý z důvodů stanovených právním předpisem. Např. z důvodu nepřesnosti zpracovávaných osobních údajů či protiprávnosti jejich zpracování.
Právo na přenositelnost údajů – pokud zákazník poskytl Společnosti své osobní údaje, zpracování takových osobních údajů je založeno na jeho souhlasu nebo je realizováno za účelem plnění smlouvy a provádí se automatizovaně, má zákazník právo tyto osobní údaje od Společnosti získat ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu a předat je jinému správci. Zákazník také může Společnost požádat, aby tyto jeho osobní údaje předala přímo jinému Správci.
Právo na opravu – zákazník má právo, aby Společnost bez zbytečného odkladu opravila nepřesné osobní údaje, které o něm zpracovává. Má také právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
Právo vznést námitku a odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů – viz bod II. Kodexu.
Právo podat stížnost – zákazník má právo podat stížnost Společnosti nebo u dozorového úřadu, tj. Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Zákazník má možnost uplatnit výše uvedená práva tímto způsobem:
– poštovní zásilkou na doručovací adresu Společnosti YCNet, s.r.o., Edvarda Beneše 1946/5/, 678 01 Blansko
– e-mailem na kontaktní adresu Společnosti ycnet@ycnet.cz
X. Povinnost Společnosti jakožto Správce údajů
Společnost je jakožto Správce údajů povinna:
– stanovit účel, za kterým jsou údaje zpracovány, včetně prostředků a způsobů zpracování,
– zpracovávat aktuální a přesné osobní údaje v souladu s účelem jejich zpracování,
– shromažďovat osobní údaje v nezbytném rozsahu pro dosažení účelu shromažďovaní,
– uchovávat osobní údaje po nezbytně nutnou dobu.
XI. Platnost Kodexu
Tento Kodex je platný a účinný ke dni 25. 5. 2018.
Aktuální znění tohoto Kodexu je uveřejněno na internetových stránkách Společnosti www.ycnet.cz a v listinné podobě v zákaznickém centru Společnosti.